20.11.2024

Rekordowe zainteresowanie programem Sportowy ORLEN. Spółka wyłoni przynajmniej 100 uczestników

Liczba zgłoszeń do programu Sportowy ORLEN, skierowanego do dziecięcych i młodzieżowych klubów sportowych z całej Polski, ponad dwukrotnie przerosła oczekiwania. Trwa ocena 2 375 nadesłanych wniosków, spośród których specjalnie powołana do tego celu komisja ekspertów wyłoni co najmniej 100 laureatów programu. Wyniki naboru zostaną ogłoszone w grudniu br., a budżet całego projektu wyniesie min. 10 mln złotych.

Program Sportowy ORLEN, którego realizacja jest planowana na 2025 rok, to pierwszy tak szeroko zakrojony projekt, realizowany na podstawie nowej polityki sponsoringowej koncernu. Skierowany jest do lokalnych, dziecięcych i młodzieżowych klubów sportowych. Jego celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywnego trybu życia. Inicjatywa odpowiada na jedno z największych wyzwań społecznych – Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego. To zaś przyczynia się do nasilenia problemu występowania chorób cywilizacyjnych wśród dzieci i młodzieży. ORLEN, m.in. poprzez program Sportowy ORLEN, chce to zmienić.  

– Do tej pory ORLEN koncentrował się na wsparciu mistrzów sportu. Teraz do tych sportowców dołączamy dzieci i młodzież. Zwiększamy nacisk na finansowanie programów skierowanych do najmłodszych. Program Sportowy ORLEN i towarzysząca mu kampania społeczna „Sport to szkoła życia” od początku zyskały bardzo pozytywny i szeroki oddźwięk w całym kraju, co jest dla nas powodem do dumy. Trwa proces wyłaniania 100 beneficjentów programu. Za wszystkich trzymam kciuki, a tym, którzy zostaną wybrani, już w tej chwili pragnę pogratulować – mówi Ireneusz Fąfara, Prezes Zarządu ORLEN.

Nabór do programu Sportowy ORLEN był prowadzony od 7 do 31 października poprzez elektroniczny formularz na stronie sportowyorlen.pl. Ostatecznie złożonych zostało 2 375 wniosków, które są obecnie poddawane weryfikacji i ocenie przez powołane w tym celu grono ekspertów. Co szczególnie istotne, program Sportowy ORLEN charakteryzują jasne i przejrzyste kryteria oceny zgłoszeń, wpisujące się w fundamentalne zasady nowej polityki sponsoringowej koncernu. Wyniki rekrutacji, w postaci listy klubów zakwalifikowanych do podpisania umów sponsoringowych z ORLENEM, zostaną ogłoszone w grudniu br.

Kluby te będą mogły przeznaczyć otrzymane środki m.in. na zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej lub zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów. W ramach programu, w 2025 roku dofinansowanych zostanie min. 100 instytucji, zajmujących się prowadzeniem profesjonalnych i amatorskich zajęć dla dzieci oraz młodzieży do 18. roku życia. Maksymalna kwota dofinansowania to 100 tys. złotych, zaś budżet całego programu wyniesie min. 10 mln złotych.

Naborowi do programu Sportowy ORLEN towarzyszyła kampania społeczna „Sport to szkoła życia”, która zwracała uwagę na pozytywne aspekty aktywności fizycznej wśród najmłodszych. W role ambasadorów kampanii wcielili się sportowcy współpracujący na co dzień z ORLENEM, a wśród nich Aleksandra Mirosław, mistrzyni olimpijska i rekordzistka świata we wspinaczce sportowej; Anita Włodarczyk, lekkoatletka, trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem oraz Bartosz Kurek, kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy, wicemistrz olimpijski. Bohaterami spotów telewizyjnych, informujących o kampanii, były dzieci uprawiające sport: Nadzieja, Dima oraz Franek.

Sportowy ORLEN to tylko jeden z filarów kompleksowego programu aktywizacji dzieci i młodzieży Akademia Sportu ORLEN, w ramach którego prowadzone są także inne inicjatywy, takie jak np. Piłkarska Przyszłość z ORLENEM. Koncern jest też partnerem strategicznym programu Aktywna Szkoła, który realizuje wspólnie z Ministerstwem Sportu i Turystyki.

Więcej informacji o programie Sportowy ORLEN dostępne jest na stronie www.sportowyorlen.pl.

Materiały prasowe: