02.08.2005

"Wrzuć na luz-jedziesz na wakacje"

„Wrzuć luz – jedziesz na wakacje” – to hasło akcji społecznej zainicjowanej w lipcu br. przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”. Celem akcji jest przekonanie kierowców do spokojnej, rozważnej i pozbawionej agresji postawy, szczególnie w okresie urlopowym. Partnerem akcji jest PKN ORLEN S.A., a partnerami medialnymi Cityboard Media i Onet.pl. Akcja będzie prowadzona do końca wakacji.

Przesłanie akcji skierowane jest głównie do mężczyzn w wieku 18 – 49 lat, a więc grupy kierowców, która uważana jest za najbardziej niebezpieczną, często łamiącą przepisy ruchu drogowego.
Zamiarem akcji jest zapoznanie uczestników z ich profilem psychologicznym jako kierowcy i na tej podstawie przedstawienie im wniosków skłaniających do właściwej postawy na drodze. W tym celu pod adresem www.kierowcabezpieczny.pl dostępny jest test (psychozabawa) badający skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze. Kryteria testu opracowane zostały przez Fundację Kierowca Bezpieczny wspólnie z Zakładem Psychologii Transportu Drogowego ITS. Treść testu prezentowana jest w atrakcyjnej formie komiksu, którego bohaterem jest Krzysztof Kierowczyc – komiksowe wcielenie Krzysztofa Hołowczyca – postać wykorzystywana przez Fundację do komunikacji w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po rozwiązaniu testu generowany jest profil uczestnika. Każdy, kto rozwiąże test będzie mógł otrzymać specjalną naklejkę – „Tarczę Bezpiecznego Kierowcy”, której umieszczenie na samochodzie symbolizować ma rozważną i odpowiedzialną postawę kierowcy na drodze i przypominać mu o właściwym i bezpiecznym zachowaniu wobec innych uczestników ruchu.

-Jeżeli ktoś rozwiąże test, przeanalizuje swój profil, weźmie do serca przedstawione wnioski i przyklei naklejkę na samochód - stanie się członkiem swoistego „klubu”. Klubu życzliwych uczestników ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że z dnia na dzień będzie nam przybywać takich kierowców–powiedział prezes Fundacji Andrzej Kalitowicz.

Uczestnicy akcji będą mogli odbierać naklejki z tarczą na stacjach partnera akcji PKN ORLEN na podstawie wydruku swojego profilu.

-Zaangażowaliśmy się w organizację tej akcji, bo jesteśmy przekonani o jej celowości i ważnym społecznie przesłaniu. ORLEN jako firma pośrednio działająca w branży motoryzacyjnej i odpowiedzialna społecznie, w swoich działaniach systematycznie wspiera akcje służące poprawie stanu bezpieczeństwa na polskich drogach. Chcemy i dbamy o to, by nasi klienci mogli spokojnie i bezpiecznie podróżować, a wakacje to czas szczególny, kiedy naprawdę nie warto się śpieszyć i niepotrzebnie ryzykować– stwierdził Dawid Piekarz–Rzecznik Prasowy PKN ORLEN S.A.

W celu jak najefektywniejszego dotarcia do wybranych odbiorców organizatorzy i partnerzy akcji szeroko ją propagują. Na 300 wielkoformatowych billboardach Cityboard Media, w największych miastach Polski, przesłanie akcji komunikuje Krzysztof Hołowczyc.

-Cityboard Media od lat edukuje kierowców w zakresie bezpieczeństwa na drodze, a wakacyjna akcja Fundacji to kontynuacja idei naszych kampanii społecznych. Wielkoformatowe nośniki Cityboard Media ustawione w dużych miastach, przy głównych trasach są doskonałym medium dla kierowców, a postać Krzysztofa Hołowczyca, który ocenia naszą postawę na drodze - to wiarygodny autorytet. Komunikując w tak totalny i nowoczesny sposób podstawowe zasady bezpieczeństwa, kształtujemy skutecznie pozytywne zachowania kierowców. Wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji te wakacje będą bezpieczniejsze dla użytkowników polskich dróg– stwierdziła Danuta Podgórska, PR Manager Cityboard Media.

Przedsięwzięcie wspiera kampania promocyjna w portalu Onet.pl, odsyłająca do dedykowanego akcji serwisu internetowego.

-Kampania promocyjna w portalu Onet.pl ma za zadanie wskazać i zwrócić uwagę użytkowników serwisu na wciąż nierozwiązany problem bezpieczeństwa na drodze. Forma jaka zaproponowała Fundacja jest innowacyjna i nowoczesna, a zarazem bliska sercu każdego kierowcy, dla którego jazda samochodem jest pasją potrzebną do funkcjonowania każdego dnia. Mamy nadzieję, że postać Krzysztofa Hołowczyca i jego profesjonalizm pomoże kierowcom w identyfikacji z narastającym problemem, dzięki czemu zaczną myśleć o bezpieczeństwie własnym i innych na drodze– powiedziała Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Kierownik ds.PR Onet.pl.