Konkurencja jest jednym z fundamentów rozwoju i szybszego wzrostu gospodarczego. Zapewnia konsumentom większy wybór produktów i usług, a przedsiębiorców stymuluje do podnoszenia efektywności i rozwoju innowacji. Powszechna znajomość i przestrzeganie reguł wyznaczanych przez prawo antymonopolowe jest zarówno w interesie przedsiębiorców, jak i konsumentów.
ORLEN kieruje się rzetelnością, uczciwością, a także wzajemnym poszanowaniem klientów oraz partnerów biznesowych. Przestrzeganie zasad wyznaczonych przepisami prawa ochrony konkurencji oraz postępowanie zgodnie z dobrymi obyczajami jest traktowane w ORLEN priorytetowo. Spółka, realizując swoją strategię biznesową, unika w relacjach z kontrahentami, klientami, konkurentami zakazanych praktyk, które ograniczają konkurencję, w tym w szczególności zawierania porozumień antykonkurencyjnych.
ORLEN wymaga od swoich pracowników szczególnie wysokich standardów postępowania, aby swoim zachowaniem nie naruszali zasad prawa konkurencji. Prowadzi także działalność w zakresie obrotu produktami rolnymi i spożywczymi, który podlega szczególnej regulacji na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi.
W spółce prowadzone są również szkolenia dla pracowników z zakresu prawa ochrony konkurencji. W ten sposób dbamy o aktualność ich wiedzy o obowiązujących zasadach oraz wyjaśniamy ewentualne wątpliwości. W ramach działalności adresowanej do konsumentów staramy się przestrzegać najwyższych standardów i zapewniać zgodność z regulacjami chroniącymi ich prawa. Między innymi dbamy o to, aby otrzymywali oni pełne i rzetelne informacje o naszych produktach i usługach, a także ich cenach. Zależy nam aby na każdym etapie obsługi klienci mieli zagwarantowaną możliwość skorzystania ze wszystkich przysługujących im uprawnień i środków ochrony ich interesów.