„Sport to szkoła życia” i Sportowy ORLEN - wystartowała kampania społeczna
ORLENu połączona z programem sponsorskim dla amatorskich klubów sportowych. To nowy, szeroko zakrojony projekt, którego celem jest zachęcenie rodziców i dzieci do tego, aby sport stał się częścią ich życia.
ORLEN, który dotąd wspierał przede wszystkim mistrzów sportu, równoważy swoje podejście, zwiększając zaangażowanie w sport dzieci i młodzieży. To element nowej polityki sponsoringowej koncernu, a Sportowy ORLEN to pierwszy z wielu planowanych przez spółkę programów.
Jego beneficjentami mogą zostać amatorskie kluby sportowe prowadzące zajęcia dla dzieci
i młodzieży. Uzyskane środki będzie można przeznaczyć na sprzęt sportowy, wynajęcie sal, organizację turniejów i zajęć czy pokrycie kosztów zatrudnienia trenerów i instruktorów. Nabór do programu potrwa do 31 października 2024 r.
- Chcemy wykreować modę na sport. Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego. To z kolei przyczynia się do nasilenia problemu występowania chorób cywilizacyjnych wśród dzieci i młodzieży, takich jak otyłości, cukrzycy czy zaburzeń psychicznych. Uważamy, że aktywność fizyczna zaczyna się w domu, razem z rodzicami i stąd pomysł na kampanię społeczną, w którą zaangażowane są autorytety sportowe – sportowcy, współpracujący z ORLENEM od lat. Zależy nam, by dotrzeć z przekazem do szerokiego grona odbiorców, dlatego podeszliśmy do tego jako do elementu naszej odpowiedzialności społecznej i zainicjowaliśmy program o nazwie Sportowy ORLEN.
Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu w ORLEN S.A.