Polska mocniejsza na rajdowej mapie Europy
Polska wzmacnia swoją pozycję na europejskiej mapie rajdów samochodowych. Decyzją Światowej Rady Sportu Motorowego FIA, rozgrywany w Płocku i jego okolicach Rajd ORLEN został zatwierdzony jako runda strefy Europy Centralnej i kandydat do Rajdowych Mistrzostw Europy w 2009 roku.
Podjęta przez Światową Radę Sportu Motorowego FIA decyzja jest dużą nobilitacją dla organizatorów oraz kibiców rajdów samochodowych rozgrywanych w Polsce. Zatwierdzenie Rajdu ORLEN jako rundy strefy Europy Centralnej i kandydata do Rajdowych Mistrzostw Europy 2009 roku będzie miało znaczący wpływ na dalszy dynamiczny rozwój rajdów samochodowych w naszym kraju. Coraz większe zainteresowanie mediów oraz zmiany w organizacji takich imprez - przejawiające się przede wszystkim w doskonałym zabezpieczeniu przy zachowaniu ich widowiskowości - spowodowały, że rajdy samochodowe stają się obecnie bardzo popularne nie tylko wśród pasjonatów. Na rajdach w całej Polsce pojawiają się teraz całe rodziny, a kierowcy zyskują status gwiazd. Kibicowanie w trakcie tego typu imprez stało się stylem życia i sposobem na ciekawe spędzenie wolnego czasu.
- Taka zmiana charakteru rajdów samochodowych, której efektem jest ich wzrastająca popularność stała się możliwa przede wszystkim dzięki profesjonalnej organizacji - Justyna Prośniewska z Biura PR PKN ORLEN
- Trasy projektowane są w dużej mierze z myślą właśnie o kibicach. Dlatego też przynajmniej jeden z odcinków specjalnych przebiega przez ulice miasta, przyciągając w ten sposób, poza miłośnikami tej dyscypliny, także osoby które niekoniecznie są pasjonatami tego typu imprez. Wyznaczanie trasy przebiegającej również przez tereny miejskie stało się możliwe dzięki profesjonalnemu podejściu do bezpieczeństwa widzów.
Przykładem doskonałej organizacji tego typu imprezy był rozegrany pod koniec września bieżącego roku Rajd ORLEN. W jego trakcie zastosowano innowacyjny system oznakowania tras, a do akcji mającej na celu zapewnienie bezpiecznego udziału kibiców w imprezie przyłączyli się sami zawodnicy. Krzysztof Hołowczyc oraz Tomasz Kuchar wzięli udział w akcji informacyjnej na temat właściwego zachowania widzów w trakcie rajdów samochodowych. Zastosowane w Płocku, po raz pierwszy w historii polskich rajdów, rozwiązania doskonale się sprawdziły. Dzięki nim kibice bezwzględnie wypełniali zalecenia służb porządkowych.
- Cieszymy się, iż zaangażowanie organizacyjne i finansowe PKN ORLEN w rozwój rajdów w Polsce zostało zauważone i docenione nie tylko przez widzów, ale także przez FIA - mówi Justyna Prośniewska z Biura PR PKN ORLEN - Wyrazem tego są właśnie ostatnie decyzje Światowej Rady Sportu Motorowego. To dla nas wyraźny sygnał i zachęta do dalszych działań, które będą budowały popularność i widowiskowość rajdów w Polsce przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.