23.02.2007

PKN ORLEN przeciwko korupcji

W dniu dzisiejszym kończy się społeczna kampania medialna „Nie daję/nie biorę łapówek”, która trwa od 11 stycznia 2007 roku. Data, kiedy następuje oficjalne zakończenie akcji, nie jest przypadkowa, bowiem 23 lutego został ogłoszony „Dniem bez łapówki”.

Od zeszłego roku PKN ORLEN aktywnie wspiera kampanię antykorupcyjną, organizowaną przez Ruch Normalne Państwo we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych, dążąc do tego, aby być wzorem do naśladowania nie tylko w aspekcie ekonomicznym, ale także pod względem odpowiedzialności społecznej i przejrzystych zasad działania. Dlatego Koncern czuje się szczególnie zobowiązany do wspierania ważnych inicjatyw społecznych w Polsce, takich jak walka z korupcją – problemem który dotyka całego społeczeństwa i jest jedną z najpoważniejszych przeszkód w budowaniu lepszego państwa. Idea przewodnia kampanii „Nie daję/nie biorę łapówek” to uświadomienie obywatelom, że osób uczciwych, którzy nie dają i nie biorą łapówek jest o wiele więcej niż tych nieuczciwych. Na blisko 1500 stacjach paliw ORLENU, w dniu 11 stycznia pojawiły się plakaty oraz bezpłatne naklejki na samochód z logo i hasłem kampanii. Powodzenie akcji i życzliwy odbiór przez opinię publiczną, w tym klientów stacji ORLEN, przeszedł oczekiwania Koncernu i pozostałych organizatorów. Na większości stacji, zapasy naklejek zostały wyczerpane już w pierwszym tygodniu trwania akcji. Dzięki stacjom ORLEN, do kampanii antykorupcyjnej przyłączyło się 300 000 osób – tyle naklejek Koncern wyprodukował i rozdystrybuował na swoje stacje.

Wszystkich, którzy popierają akcję „Nie daję/nie biorę łapówek”, PKN ORLEN, w imieniu swoim i organizatorów serdecznie zaprasza na happening wieńczący kampanię, który odbędzie się 23 lutego o godzinie 13.00 na Placu Politechniki w Warszawie. Podczas happeningu, na znak sprzeciwu wobec korupcji, odbędzie się palenie kopert, a każdy kto będzie chciał spersonalizować swój udział w kampanii będzie mógł złożyć swój podpis na billboardzie z hasłem „Nie daję/nie biorę łapówek”. Podobne happeningi, konkursy i debaty, organizowane przez instytucje pozarządowe, studentów, czy urzędników odbędą się również w 50 miastach Polski.