25.04.2008

Trzeci SUPERBRAND dla PKN ORLEN

PKN ORLEN już po raz trzeci został uhonorowany tytułem Superbrand Polska w kategorii marek konsumenckich.

To prestiżowe wyróżnienie - określane mianem marketingowego Oskara - dla najsilniejszych marek konsumenckich, przyznawane jest od 13 lat w ponad 80 krajach, a od trzech lat także w Polsce.

Marka ORLEN, której rynkową wizytówką są stacje paliw zdobyła ponownie uznanie Niezależnej Rady Marek, składającej się z ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu. W wyniku ich pracy powstaje wiarygodna lista najsilniejszych marek w Polsce.

Podobnie, jak w latach ubiegłych, także tegoroczną edycję projektu Superbrands zorganizowała Agencja New Communications. Partnerami Superbrands są: Stowarzyszenie ProMarka, magazyny Brief i Harvard Business Review. Centrum Badań Marketingowych Indicator przeprowadziło dodatkowo największe w Polsce badania opinii Polaków o markach. Konsumentom przedstawiono ponad 1000 marek w 23 kategoriach. Uzyskane w ten sposób wyniki uzupełniły głosowanie eksperckie Rady Marek.

Superbrands to projekt, który ma za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych, oraz rozpowszechniać ideę "brandingu" poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów.