08.04.2009

PKN ORLEN zwycięzcą rankingu WarsawScan w kategorii stron internetowych poświęconych relacjom inwestorskim

Strona internetowa Koncernu otrzymała najwyższe noty niezależnych analityków i maklerów giełdowych w rankingu WarsawScan 2009. W kategorii dobrej komunikacji z inwestorami Koncern zajął drugie miejsce w klasyfikacji. Wyniki badania przeprowadzonego w oparciu o metodologię CitiScan, wypracowaną przez londyńską agencję relacji inwestorskich Citigate Dewe Rogerson, opublikowała agencja NBS Public Relations.

W WarsawScan 2009 wzięło udział 57 analityków i zarządzających aktywami, reprezentujących krajowe domy maklerskie, fundusze inwestycyjne i emerytalne oraz instytucje zarządzające aktywami. Badaniem objęte zostały spółki notowane na koniec 2008 r. na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Według Dariusza Grębosza, Dyrektora Biura Relacji Inwestorskich w PKN ORLEN, wyróżnienie jest cennym miernikiem skuteczności działań w zakresie komunikacji spółki z inwestorami.
- Wyniki rankingu potwierdzają słuszność naszej otwartej polityki informacyjnej. Staramy się zapewnić inwestorom stały dostęp do wiedzy na temat istotnych działań Koncernu. Rzetelne i częste komunikowanie się z rynkiem kapitałowym jest według mnie szczególnie istotne w obecnych czasach kryzysu ekonomicznego. To bardzo budujące, że prowadzona przez Koncern strategia komunikacji z analitykami i inwestorami zdobywa uznanie w oczach specjalistów - dodaje Dariusz Grębosz.

Zwycięstwo w badaniu to kolejne wyróżnienie PKN ORLEN w zakresie relacji inwestorskich. Spółka została dotychczas nagrodzona m.in. przez miesięcznik IR Magazine w 2004 roku w kategorii "Most progress in investor relations" i 2007 roku w kategorii najlepsza polska spółka giełdowa w zakresie relacji inwestorskich. Koncern zwyciężył także w konkursie Instytutu Rachunkowości i Podatków i Gazety Giełdy Parkiet na Najlepszy Raport Roczny (The Best Annual Report 2005 oraz 2006), otrzymał wyróżnienie w kategorii "Najlepsza wartość użytkowa raportu" oraz uzyskał notę "A-" w grudniu 2005 roku w rankingu sporządzonym z inicjatywy Polskiego Forum Corporate Governance. W badaniu WarsawScan 2005, oceniającym jakość współpracy emitentów z akcjonariuszami, analitycy wytypowali ORLEN jako najlepszą spółkę w zakresie relacji inwestorskich oraz - podobnie jak w 2003 roku - docenili PKN ORLEN za najlepszą stronę internetową poświęconą relacjom inwestorskim.

NBS Public Relations przeprowadza badania od 2003 r. w celu oceny jakości relacji inwestorskich, które prowadzone są przez spółki notowane na warszawskiej giełdzie. Zdaniem obserwatorów badania są niezwykle ważnym źródłem wiedzy na temat oczekiwań inwestorów w zakresie komunikacji i niezbędnych informacji, potrzebnych do oceny spółek względem ich atrakcyjności inwestycyjnych.

Metodologia oraz kwestionariusz WarsawScan oparte są na badaniach CitiScan wypracowanych przez londyńską agencję relacji inwestorskich Citigate Dewe Rogerson. Badania zostały zrealizowane przez agencję badawczą Pentor Research International (partner badania) metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview).