23.06.2010

ORLEN sponsorem siatkówki

PKN ORLEN został Sponsorem Tytularnym jednego z sześciu, zaliczanych do Pucharu Świata, turniejów siatkówki plażowej Swatch FIVB World Tour – ORLEN Mazury Grand Slam. Koncern wesprze w tym roku także cykl turniejów siatkarskich o randze krajowej,  międzynarodowej oraz pojedynek z aktualnymi halowymi Mistrzami Świata - Brazylią.

Po sukcesie marketingowym z 2009 roku związanym z zaangażowaniem Koncernu w Mistrzostwa Europy Kobiet w Piłce Siatkowej, PKN ORLEN postanowił rozszerzyć zakres współpracy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej. Poza sponsoringiem ORLEN Mazury Grand Slam w randze Pucharu Świata, Koncern w tym roku objął patronatem:

  • cykl turniejów Beach Ball Tour w siatkówce plażowej o randze Mistrzostw Polski: Ustka (09-11 lipca), Krynica Morska (16-18 lipca), Ustronie Morskie (23–25 lipca), Kołobrzeg (30 lipca-01 sierpnia), Niechorze (13 – 15 sierpnia)
  • turniej World Grand Prix kobiet, odbywający się w dniach 06-08 sierpnia 2010 r. w Gdyni  
  • mecz towarzyski Polska-Brazylia, zaplanowany na 18 sierpnia 2010 r. w Gdańsku/Sopocie

- Sponsoring turniejów siatkarskich doskonale wpisuje się w strategię PKN ORLEN polegającą na wspieraniu wydarzeń rangi międzynarodowej, podczas których rodzą się emocje na poziomie narodowym. Nieustannie poszukujemy nowych, atrakcyjnych form komunikacji z rynkiem, za pośrednictwem których trafiamy z naszymi markami handlowymi do coraz szerszego grona odbiorców. Stawiamy na siatkówkę, gdyż cieszy się ona coraz większym zainteresowaniem, a turnieje z udziałem najlepszych zespołów z całego świata zawsze dostarczają niezapomnianych wrażeń - powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.

Tegoroczne rozgrywki Swatch FIVB World Tour – ORLEN Mazury Grand Slam odbędą się w Starych Jabłonkach w dniach 2 – 8 sierpnia. Po raz pierwszy najlepsi siatkarze plażowi na świecie zawitali do tej miejscowości w lipcu 2004 roku. Organizacja pierwszego w Polsce turnieju Pucharu Świata została wysoko oceniona przez zawodników, jak i międzynarodowe władze siatkówki. Dzięki temu turniej w Starych Jabłonkach zaliczono do trzech najlepiej zorganizowanych turniejów World Tour w ostatnich latach i na stałe zagościł on w kalendarzu imprezy.

PKN ORLEN od wielu lat angażuje się w działania marketingowe bazujące na sponsoringu sportowym. Spółka dywersyfikuje portfel aktywności sponsoringowych i angażuje się w przedsięwzięcia przynoszące marce wymierne długookresowe korzyści. Koncern wykorzystuje wizerunek najbardziej utalentowanych polskich sportowców inwestując z jednej strony w sporty motorowe, dla których głównym nośnikiem komunikacji jest ORLEN Team oraz VERVA Racing Team, z drugiej w lekkoatletykę - bazując na zawodnikach z Grupy Sportowej ORLEN.
Spółka angażuje się w sponsoring wydarzeń rangi międzynarodowej, a od zeszłego roku coraz aktywniej wspiera sporty drużynowe. PKN ORLEN propaguje również sport wśród najmłodszych i dba o rozwój kultury fizycznej w Polsce poprzez sponsoring pełnego cyklu Czwartków Lekkoatletycznych.