ORLEN najcenniejszą polską marką po raz piąty z rzędu
PKN ORLEN po raz piąty z rzędu został laureatem konkursu „Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2011”, organizowanego corocznie przez dziennik „Rzeczpospolita”. Marka stacji ekonomicznych BLISKA zajęła 13. miejsce w tegorocznym zestawieniu.
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek przygotowany jest w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów. W tegorocznym zestawieniu wartość marki ORLEN wyceniono na kwotę 3,8 mld zł. Osiągnięty wynik sprawił, że ORLEN zajął pierwsze miejsce w konkursie i po raz kolejny z rzędu ogłoszony został najcenniejszą marką w Polsce.
Druga z marek Koncernu – BLISKA, firmująca stacje paliw segmentu ekonomicznego, znalazła się na 13. miejscu w zestawieniu z wyceną 774 mln zł.
Marka ORLEN pojawiła się na polskim rynku w 2000 roku, gdy Nadzwyczajne Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy podjęło uchwałę o przyjęciu przez Polski Koncern Naftowy S.A. nazwy handlowej ORLEN. Od tego momentu marka stała się osią działań komunikacyjnych Koncernu, co umożliwiło firmie stworzenie spójnego przekazu wizerunkowego. Pierwszą stację paliw ORLEN oddano do użytku 10 listopada 2000 roku na osiedlu „Orlim” w Jeleniej Górze – Cieplicach. Dziś pod brandem ORLEN funkcjonuje 1016 stacji w Polsce i 26 na Litwie. Brand BLISKA został wprowadzony na rynek w 2005 roku w odpowiedzi na potrzeby klientów oczekujących węższej oferty handlowej i niższych cen. Pod tym brandem funkcjonuje 480 stacji w całej Polsce.
Tegoroczna VIII edycja Rankingu zrealizowana została przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Acropolis Advisory oraz ACNielsen.