11.08.2014

Oświadczenie PKN ORLEN

W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami łączącymi sprawę kodowania transmisji Mistrzostw Świata 2014 w piłce siatkowej w telewizji Polsat z PKN ORLEN, pragniemy podkreślić, że wszelkie tego rodzaju wnioski są całkowicie bezpodstawne i nieuprawnione. Telewizja Polsat podjęła autonomiczną, komercyjną decyzję odnośnie zakodowania transmisji turnieju, a PKN ORLEN nigdy nie był zaangażowany w rozmowy z ta stacją w tym zakresie.

Naturalnie, PKN ORLEN jako jeden z głównych sponsorów reprezentacji Polski w piłce siatkowej prowadził wstępne rozmowy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej (PZPS) o ewentualnym zaangażowaniu Koncernu w organizację Mistrzostw Świata w tej dyscyplinie. Telewizja Polsat nie była stroną tych rozmów. Nie jest również prawdą, że PKN ORLEN był jedyną firmą, do której trafiła oferta sponsoringu generalnego Mistrzostw Świata. Zgodnie z naszą wiedzą taką propozycję otrzymały również m.in. PGE, PGNiG, Grupa Azoty, KGHM i Totalizator Sportowy.

PKN ORLEN w ramach obowiązującej umowy sponsorskiej z PZPS ma zagwarantowany szeroki pakiet świadczeń, które w sposób kompletny umożliwia promocję marki ORLEN podczas nadchodzących Mistrzostw Świata. Jako  główny sponsor Reprezentacji Polski, logotyp ORLEN  będzie obecny na strojach sportowych zawodników  podczas wszystkich występów polskiej reprezentacji. Warto podkreślić, że ten przywilej zagwarantowany jest wyłącznie dla głównych sponsorów, czyli obok marki ORLEN na strojach sportowych Reprezentacji Polski pojawi się jedynie logotyp firmy Plus. Z marketingowego i biznesowego punktu widzenia pakiet świadczeń, zagwarantowany przez bieżącą umowę z PZPS jest optymalny i zapewni odpowiednie dotarcie do szerokiej liczby obecnych i potencjalnych klientów ORLENu. W związku z tym dodatkowe zaangażowanie Koncernu w promocję podczas Mistrzostw Świata nie byłoby uzasadnione ekonomicznie.

Zaangażowanie w sponsoring sportu jest niezwykle istotnym elementem polityki marketingowej PKN ORLEN, a piłka siatkowa zajmuje szczególne miejsce w tym obszarze.  PKN ORLEN, jako sponsor tej dyscypliny obecny jest na wszystkich najważniejszych imprezach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.  Konsekwentna polityka marketingowa w tym zakresie przekłada się także w sposób bezpośredni na realizację biznesowych celów Koncernu.