Nowe oblicze gastronomii na stacjach ORLEN
Jeszcze w tym roku na około 130 obiektach należących do sieci stacji paliw ORLEN pojawią się nowe, innowacyjne koncepty stop.cafe i O!Shop, na które złoży się unikalna, rozbudowana oferta kącików kawowych i sklepu „convenience”. Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań zarówno w obszarze gastronomii jak i architektury oraz pozostałej oferty dostępnej na stacji podyktowana jest ewolucją potrzeb konsumentów, rosnącą świadomością kulinarną i wymaganiami estetycznymi. Zgodnie z założeniami zaktualizowanej pod koniec ubiegłego roku strategii dla segmentu detalicznego, PKN ORLEN planuje intensywny rozwój formatów, które dotąd dostępne były w ponad 50 pilotażowych lokalizacjach na terenie całego kraju.
Unikatowość oferty stop.cafe to przede wszystkim niepowtarzalny smak kawy, własne receptury pieczywa wypiekanego na miejscu, półproduktów mięsnych i sosów oraz świeżych dodatków warzywnych. W ofercie znajduje się również gama sałatek, wrapów, zapiekanek i hot dogów, przygotowywanych z surowców bez dodatku glutaminianów i fosforanów, co stanowi istotną przewagę Koncernu nad konkurencją. Menu stop.cafe jest także sukcesywnie poszerzane o odżywcze koktajle i soki.
Stacje restauracyjne poza pełną ofertą przekąsek i napojów dostępnych w podstawowym formacie nowego konceptu uzupełnione są o szeroką ofertę śniadań oraz dań obiadowych, zupy, oryginalne makarony, również w formie zapiekanej oraz naleśniki z różnymi dodatkami, na słono i na słodko. Przygotowanie i wykończenie jedzenia na oczach gości oraz pełne gotowanie w otwartej kuchni wybranych dań podkreśla ich wysoką jakość.
- Blisko 10 lat obecności Stop Cafe na rynku polskim pozwoliło nam zbudować silną markę gastronomiczną, która właśnie przyjmuje nowy wymiar. Po raz kolejny udaje nam się wyznaczać trendy w zakresie kompleksowej oferty gastronomicznej, dostosowanej do potrzeb zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych klientów stacji paliw, którzy z coraz większą uwagą podchodzą do kwestii jakości odżywania - podkreśla Krzysztof Łagowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej w PKN ORLEN.
Ciepła architektura wnętrza stop.cafe utrzymana jest w nowoczesnym, naturalnym wzornictwie z wykorzystaniem najnowszych trendów w projektowaniu graficznym. Otwarta kuchnia typu Kitchen Box prezentuje świeżość wszystkich produktów i ich składników. Komfortowa strefa do spożywania posiłków, przygotowana została z myślą o najbardziej wymagających klientach. W miesiącach letnich do dyspozycji klientów będzie również przygotowany ogródek z miejscami siedzącymi. Nowoczesna architektura i design zostały również wykorzystane w toaletach na stacji.
Uzupełnieniem bogatej oferty gastronomicznej jest nowoczesny sklep O! Shop, w którym klient może zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne artykuły. O!Shop to miejsce na szybkie i wygodne zakupy dedykowane klientom, którzy cenią sobie wysoką jakość produktów i usług. Charakterystyczne dla tego konceptu są produkty typu Ready-To-Eat np. przekąski owocowe i warzywne, oryginalne desery oraz Ready-To-Serve czyli dania gotowe lub półprodukty przygotowane do konsumpcji w domu lub w biurze.
- Marka O!Shop to nasza odpowiedź na zmieniające się wzorce konsumpcyjne oparte na potrzebie bliskości, wygody i szybkości zakupów. W ofercie sklepu znajdują się zarówno towary codziennego użytku, jak również dostosowana do potrzeb klienta oferta gastronomiczna. Wierzę, że ta multiformatowość pozwoli nam zaspokoić zróżnicowane funkcjonalne potrzeby polskich konsumentów i stać się jeszcze bardziej konkurencyjnym w stosunku do innych formatów „convenience” w Polsce - dodaje dyrektor Łagowski.
Sklep O!Shop to również świeża i zarazem elegancka kolorystyka. Komunikacja, oparta na zdjęciach świeżych produktów, wzmacnia pozytywne skojarzenia, a kompozycja przestrzeni i użyte w niej szlachetne materiały jednoznacznie wskazują, że ze stacji benzynowej wkraczamy do sklepu delikatesowego.
Pierwsze stacje paliw z formatami stop.cafe i O!Shop, które jako pilotażowe pojawiły się w sieci PKN ORLEN już zyskały szeroką rzeszę zwolenników, którzy doceniają różnorodność oferty, jakość i estetykę produktów, nowoczesny wystrój oraz profesjonalną obsługę. Koncept jest również rozwijany na rynku czeskim i litewskim.