Dla biznesu
Benzyna bezołowiowa 95
Dodatki uszlachetniające zawarte w benzynie EuroSuper 95 zapewnią utrzymanie w czystości zaworów dolotowych i komór spalania, ograniczają korozję, poprawiają osiągi i pozytywnie wpływają na zużycie paliwa.
Charakterystyka
Produkowaną przez ORLEN benzynę bezołowiową o wartość liczby oktanowej badawczej 95 EuroSuper 95 wzbogacono najwyższej jakości dodatkami uszlachetniającymi: myjącym (detergencyjnym), przeciwkorozyjnym i przeciwutleniającym. Detergent umożliwia utrzymanie w czystości układu dolotowego silnika, ogranicza tworzenie się osadów na zaworach dolotowych i w komorze spalania. Inhibitor korozji chroni przed korozją silnik i układ paliwowy samochodu. Wyniki specjalistycznych testów badawczych przeprowadzonych w akredytowanych jednostkach badawczych dowodzą, że zastosowane dodatki w znacznym stopniu ograniczają zużycie paliwa i tworzenie się osadów, zmniejszają także ryzyko uszkodzeń i chronią silnik.
Benzyna EuroSuper 95 umożliwia wykorzystanie pełnej mocy samochodu, zapewniając równomierną pracę silnika, co sprzyja zmniejszonemu zużyciu paliwa. Dodatki antyutleniające zapobiegają starzeniu benzyny, poprawiają jej stabilność i hamują zjawisko pogarszania się jego właściwości w ciągu magazynowania, przejawiające się ciemieniem paliwa, tworzeniem żywic i osadów.
Ponadto benzyna EuroSuper 95 sprawia, że silnik prawidłowo pracuje nawet w warunkach dużego obciążenia, zarówno w niskiej, jak i w wysokiej temperaturze. Stosowanie benzyny EuroSuper 95 zmniejsza zużycie silnika. Wydłuża się także żywotność świec i układu wydechowego. Benzyna EuroSuper 95 chroni katalizator i przedłuża jego trwałość oraz zmniejsza emisję węglowodorów i szkodliwych produktów spalania do atmosfery.
Nie zawiera dodatków metalicznych na bazie manganu, w tym trikarbonylku (metylocyklopentadieno) manganowego (MMT).
Zastosowanie
Benzyna bezołowiowa EuroSuper 95 przeznaczona jest do silników benzynowych z zapłonem iskrowym, których konstrukcja pozwala na stosowanie benzyny bezołowiowej.
Benzyna EuroSuper 95 spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U.2024 poz.1018) Załącznik nr 1 benzyny w formacie E10, tj. zawierającej max. 10 %(V/V) etanolu.
Właściwości
Właściwość*) |
Jednostka*) |
Zakres*) |
Metoda badań**) |
||
|
|
minimum |
maksimum |
|
|
Liczba oktanowa badawcza(RON) |
─ |
95,0 |
─ |
PN-EN ISO 5164 |
|
Liczba oktanowa motorowa (MON) |
─ |
85,0 |
─ |
PN-EN ISO 5163 |
|
Zawartość ołowiu |
mg/l |
─ |
5,0 |
PN-EN 237 |
|
Gęstość w temp. 15 oC |
kg/m3 |
720,0 |
775,0 |
PN-EN ISO 3675 |
|
|
|
|
|
PN-EN ISO 12185 |
|
Zawartość siarki |
mg/kg |
─ |
10,0 |
PN-EN ISO 13032 |
|
|
|
|
|
PN-EN ISO 20846 PN-EN ISO 20884 |
|
Zawartość manganu |
mg/l |
─ |
2,0 |
PN-EN 16135 PN-EN 16136 |
|
Stabilność oksydacyjna |
minuty |
360 |
─ |
PN-ISO 7536 |
|
Zawartość żywic obecnych (po przemyciu rozpuszczalnikiem) |
mg/100 ml |
─ |
5 |
PN-EN ISO 6246 |
|
Badanie działania korodującego na miedź (czas: 3 h, temp.: 50 oC) |
klasa |
klasa 1 |
PN-EN ISO 2160 |
||
Wygląd |
─ |
jasny i przezroczysty |
ocena wizualna |
||
Zawartość węglowodorów typu |
%(V/V) |
|
|
PN-EN 15553 |
|
|
|
|
|
PN-EN ISO 22854 |
|
- olefinowego |
|
─ |
18,0 |
|
|
- aromatycznego |
|
─ |
35,0 |
|
|
Zawartość benzenu |
%(V/V) |
─ |
1,00 |
PN-EN 238 |
|
|
|
|
|
PN-EN 12177 |
|
|
|
|
|
PN-EN ISO 22854 |
|
Zawartość tlenu |
%(m/m) |
─ |
3,7 |
PN-EN 1601 |
|
|
|
|
|
PN-EN 13132 |
|
|
|
|
|
PN-EN ISO 22854 |
|
Zawartość związków tlenowych |
%(V/V) |
|
|
PN-EN 1601 |
|
- alkohol metylowy |
|
─ |
3,0 |
PN-EN 13132 |
|
- alkohol etylowy - alkohol izopropylowy - alkohol izobutylowy - alkohol tertbutylowy - etery (z 5 lub więcej atomami C) - inne związki organiczne zawierające tlen |
|
─ ─ ─ ─ ─ ─ |
10,0 12,0 15,0 15,0 22,0 15,0 |
PN-EN ISO 22854
|
|
Prężność par (VP) ***) |
kPa |
|
|
PN-EN 13016-1 |
|
okres letni |
|
45,0 |
60,0 |
|
|
okres przejściowy |
|
45,0 |
90,0 |
|
|
okres zimowy |
|
60,0 |
90,0 |
|
|
Destylacja: |
%(V/V) |
|
|
PN-EN ISO 3405 |
|
- do temp. 70 oC odparowuje (E70) ***) |
|
|
|
|
|
okres letni |
|
22,0 |
50,0 |
|
|
okres przejściowy |
|
22,0 |
52,0 |
|
|
okres zimowy |
|
24,0 |
52,0 |
|
|
- do temp. 100 oC odparowuje (E100) |
|
46,0 |
72,0 |
|
|
- do temp. 150 oC odparowuje (E150) |
|
75,0 |
─ |
|
|
Temperatura końca destylacji (FBP) |
oC |
─ |
210 |
PN-EN ISO 3405 |
|
Pozostałość po destylacji |
%(V/V) |
─ |
2 |
PN-EN ISO 3405 |
|
Indeks lotności (VLI) ***) okres przejściowy |
─ |
─ |
1164 |
PN-EN 228 |
*) Wymagania wg Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U.2024 poz.1018)
**) Metody wg Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz.U. 2024 poz. 1058).
***) Wymagania odnośnie tzw. parametrów lotnościowych benzyny dla krajowych warunków klimatycznych są określone w zależności od okresu:
a) letniego – od dnia 1 maja do dnia 30 września,
b) przejściowego – od dnia 1 marca do dnia 30 kwietnia oraz od dnia 1 października do dnia 31 października,
c) zimowego – od dnia 1 listopada do końca lutego.
Zakup poniżej 3 m3 :
Dziękujemy za zainteresowanie ofertą ORLEN. W związku z deklarowanym kryterium zakupu zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla dużych klientów indywidualnych: