DLA BIZNESU
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA
Paliwo Ekodiesel ULTRA to najwyższa jakość i dbałość o środowisko. Dobrane gatunki oleju napędowego dostosowane są do różnych pór roku, gwarantując niezawodność w każdych warunkach atmosferycznych.
Charakterystyka
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA produkowany jest ze starannie dobranych komponentów, których jakość kontrolowana jest na wszystkich etapach produkcji. Paliwo zawiera pakiet dodatków uszlachetniających o właściwościach przeciwdziałających korozji, emulgowaniu wody oraz pienieniu. Zastosowana technologia produkcji zapewnia, że oferowany Olej napędowy Ekodiesel ULTRA zachowuje odporność na skażenie mikrobiologiczne jak również spełnia wymagania jakościowe w zakresie smarności oraz odporności na utlenianie. W trosce o środowisko naturalne zawartość siarki w oleju napędowym Ekodiesel ULTRA jest gwarantowana poniżej 10 mg/kg, a utrzymywanie liczby cetanowej powyżej 51 jednostek wpływa na ograniczenie zużycia paliwa i ułatwia rozruch zimnego silnika.
Ze względu na właściwości niskotemperaturowe (temperaturę zablokowania zimnego filtru – CFPP) rozróżnia się trzy gatunki oleju napędowego Ekodiesel ULTRA – B, D i F odpowiadające paliwom klimatu umiarkowanego:
- olej napędowy Ekodiesel ULTRA gatunek B o CFPP nie wyższej niż 0oC,
- olej napędowy Ekodiesel ULTRA gatunek D o CFPP nie wyższej niż -10oC,
- olej napędowy Ekodiesel ULTRA gatunek F o CFPP nie wyższej niż -20oC.
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA o właściwościach klimatu umiarkowanego stosuje się w okresach:
- gatunek B – w okresie letnim – od 16 kwietnia do 30 września,
- gatunek D – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada,
- gatunek F – w okresie zimowym – od 16 listopada do końca lutego.
W okresie przejściowym i zimowym olej napędowy Ekodiesel ULTRA jest wytwarzany z udziałem procesowo zmodyfikowanych komponentów, zawiera także dodatki depresujace, zmieniające strukturę kryształów parafiny zapobiegając blokowaniu filtrów paliwa, oraz dodatki o działaniu dyspergującym kryształy parafiny zapewniając w ten sposób bezproblemowy rozruch i niezawodną prace silnika w niskich temperaturach.
W wytwarzaniu olej napędowy Ekodiesel ULTRA, ORLEN nie stosuje dodatków metalicznych na bazie manganu, w tym trikarbonylku (metylocyklopentadieno) manganowego (MMT).
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 10 lipca 2024 r., poz. 1018), Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 17 lipca., poz. 1058) oraz wymagania Polskiej Normy PN-EN 590 – Paliwa do pojazdów samochodowych – Oleje napędowe - Wymagania i metody badań.
Zastosowanie
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA przeznaczony jest do napędzania silników o zapłonie samoczynnym, stosowanych w transporcie naziemnym, zwłaszcza w dużych aglomeracjach miejskich i strefach ekologicznie chronionych.
Właściwości
Parametry | Jednostki | Zakres | Metoda badań | ||
---|---|---|---|---|---|
Liczba cetanowa | - | min. 51,0 | PN-EN ISO 5165 PN-EN 16715 |
||
Indeks cetanowy | - | min. 46,0 | PN-EN ISO 4264 | ||
Gęstość w temperaturze 15oC |
kg/m³ | PN‑EN ISO 12185 PN‑EN ISO 3675 |
|||
dla gatunku B | | 820,0-845,0 | |||
dla gatunku D | 815,0-845,0 | ||||
dla gatunku F | 815,0-845,0 | ||||
Temperatura zapłonu | oC | min. 56,0 | PN-EN ISO 2719 | ||
Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej |
%(m/m) | max. 0,30 | PN-EN ISO 10370 | ||
Pozostałość po spopieleniu | %(m/m) | max. 0,010 | PN-EN ISO 6245 | ||
Zawartość wody | mg/kg | max. 200 | PN-EN ISO 12937 | ||
% (m/m) | max. 0,020 | ||||
Zawartość zanieczyszczeń stałych | mg/kg | max. 24 | PN-EN 12662 | ||
Badanie działania korodującego na miedź (czas: 3 h, temp.: 50°C) |
klasa | klasa 1 | PN-EN ISO 2160 | ||
Stabilność oksydacyjna | g/m3 | max. 25 | PN-ISO 12205 | ||
h | min. 20(2) | PN-EN 15751 | |||
Min | 60(2) | PN-EN 1609 | |||
Smarność, skorygowana średnica śladu zużycia (WSI,4) w temp. 60oC |
µm | max. 460 | PN-EN ISO 12156-1 | ||
Lepkość kinematyczna w temp. 40oC | PN-EN ISO 3104 | ||||
dla gatunków B,D,F | mm²/s | 2,000 - 4,500 | |||
Skład frakcyjny dla gatunków B, D, F | PN-EN ISO 3405 | ||||
do temp. 250oC destyluje | %(V/V) | < 65,0 | |||
do temp. 350oC destyluje | %(V/V) | min. 85,0 | |||
95 %(V/V) destyluje do temperatury | oC | max. 360,0 | |||
Zawartość estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME) |
%(V/V) |
max. 7,0(3) | PN-EN 14078 | ||
Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) |
oC | PN-EN 116 | |||
dla gatunku B | | max. 0 | |||
dla gatunku D | max. - 10,0 | ||||
dla gatunku F | max. - 20,0 | ||||
Temperatura mętnienia | oC |
- (4) |
PN-ISO 3015 | ||
dla gatunków B, D, F | |||||
Pozostałość po destylacji | %(V/V) | max. 2 | PN-EN ISO 3405 | ||
(1) Zaostrzone wymaganie ORLEN S.A. (2) Gdy olej napędowy zawiera więcej niż 2 % (V/V) FAME, wymagane jest oznaczanie stabilności oksydacyjnej wg PN-EN 15751 lub wg PN-EN 16091. (3) FAME powinny spełniać wymagania PN-EN 14214. (4) Nie normalizuje się, wartość podawać w atestach. |
Zakup poniżej 3 m3 :
Dziękujemy za zainteresowanie ofertą ORLEN. W związku z deklarowanym kryterium zakupu zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla dużych klientów indywidualnych: