DLA BIZNESU
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA klasa 2
Olej napędowy przeznaczony do stosowania w warunkach zimowych oraz klimacie arktycznym lub surowym klimacie zimowym.
Charakterystyka
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA klasa 2, jest produkowany z wyselekcjonowanych komponentów węglowodorowych, otrzymywanych z ropy naftowej. Ważne jest, że komponenty te odznaczają się odpowiednio dobranym składem frakcyjnym, który zapewnia doskonałe właściwości niskotemperaturowe.
Ze względu na bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe - wartość temperatury zablokowania zimnego filtru (CFPP) nie wyższej niż minus 32oC i temperatury mętnienia nie wyższej niż minus 22oC - olej napędowy Ekodiesel ULTRA klasa 2 jest dedykowany do stosowania w warunkach zimowych oraz klimacie arktycznym lub surowym klimacie zimowym.
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA klasa 2 zawiera pakiet dodatków uszlachetniających poprawiający właściwości antypienne, antyutleniające i antykorozyjne. Jakość paliwa kontrolowana jest w sposób ciągły, na każdym etapie wytwarzania, w nowoczesnej i technologicznie zaawansowanej rafinerii w Płocku.
Wyrób ten, nie zawiera dodatków metalicznych na bazie manganu, w tym trikarbonylku (metylocyklopentadieno) manganowego (MMT).
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA klasa 2 spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 10 lipca 2024 r., poz. 1018), Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 17 lipca., poz. 1058) oraz wymagania Polskiej Normy PN-EN 590 – Paliwa do pojazdów samochodowych – Oleje napędowe - Wymagania i metody badań.
Zastosowanie
Olej napędowy Ekodiesel ULTRA klasa 2 przeznaczony jest do napędzania silników o zapłonie samoczynnym, zwłaszcza w okresie zimowym, gdy temperatura otoczenia spada znacznie poniżej -20oC.
Właściwości
Parametry | Jednostki | Zakres | Metoda badań | ||
---|---|---|---|---|---|
Liczba cetanowa | - | min. 51,0 | PN-EN ISO 5165 | ||
Indeks cetanowy | - | min. 46,0 | PN-EN ISO 4264 | ||
Gęstość w temp. 15oC | kg/m³ | 800,0 - 840,0 | PN‑EN ISO 12185 PN‑EN ISO 3675 |
||
Zawartość wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych |
%(m/m) | max. 7,0(1) | PN-EN 12916 | ||
Zawartość siarki | mg/kg | max. 10,0 | PN-EN ISO 20846 PN-EN ISO 20884 |
||
Zawartość manganu | mg/l | max. 2,0 | PN-EN 16576 | ||
Temperatura zapłonu | oC | min. 56,0 | PN-EN ISO 2719 | ||
Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej |
%(m/m) | max. 0,30 | PN-EN ISO 10370 | ||
Pozostałość po spopieleniu | %(m/m) | max. 0,010 | PN-EN ISO 6245 | ||
Zawartość wody | mg/kg | max. 200 | PN-EN ISO 12937 | ||
% (m/m) | max. 0,020 | ||||
Zawartość zanieczyszczeń stałych | mg/kg | max. 24 | PN-EN 12662 | ||
Badanie działania korodującego na miedź (czas: 3 h, temp.: 50 °C ) |
klasa | klasa 1 | PN-EN ISO 2160 | ||
Stabilność oksydacyjna | g/m3 | max. 25 | PN-ISO 12205 | ||
h | min. 20(2) | PN-EN 15751 | |||
Min | 60(2) | PN-EN 16091 | |||
Smarność, skorygowana średnica śladu zużycia (WSI,4) w temp. 60 oC |
µm | max. 460 | PN-EN ISO 12156-1 | ||
Lepkość kinematyczna w temp. 40 oC | mm²/s | 1,500 - 4,000 | PN-EN ISO 3104 | ||
Skład frakcyjny | PN-EN ISO 3405 | ||||
do temp. 180oC destyluje | %(V/V) | max. 10,0 | |||
do temp. 340oC destyluje | %(V/V) | min. 95,0 | |||
Zawartość estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME)3) |
%(V/V) |
max. 7,0 | PN-EN 14078 | ||
Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) |
oC | max. - 32,0 | PN-EN 116 | ||
Temperatura mętnienia | oC | max. - 22,0 | PN-ISO 3015 | ||
(1) Zaostrzone wymaganie ORLEN S.A. (2) Gdy olej napędowy zawiera więcej niż 2 % (V/V) FAME, wymagane jest oznaczanie stabilności oksydacyjnej wg PN-EN 15751 lub wg PN-EN 16091. (3) FAME powinny spełniać wymagania PN-EN 14214. |
Zakup poniżej 3 m3 :
Dziękujemy za zainteresowanie ofertą ORLEN. W związku z deklarowanym kryterium zakupu zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla dużych klientów indywidualnych: