DLA BIZNESU
VERVA ON - paliwo premium (tylko w sieci ORLEN)
Paliwa najnowszej generacji VERVA ON stworzyliśmy z myślą o optymalnym wysileniu pracy silnika, niezależnym od warunków atmosferycznych i obciążenia. Produkt spełnia rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy bezsiarkowych.
Charakterystyka
Paliwo do napędzania silników o zapłonie samoczynnym w klasie premium, VERVA ON, produkujemy ze selektywnie wybranych komponentów węglowodorowych, których jakość kontrolujemy w sposób ciągły, począwszy od Zakładu w Płocku poprzez cały ciąg logistyczny ORLEN. Produkt spełnia rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy tzw. "bezsiarkowych", gdzie zawartość siarki jest poniżej 10 mg/kg.
Ze względu na właściwości niskotemperaturowe (temperaturę zablokowania zimnego filtru – CFPP) rozróżnia się trzy gatunki oleju napędowego VERVA ON – B, D i F odpowiadające paliwom klimatu umiarkowanego:
- olej napędowy VERVA ON gatunek B o CFPP, maks. 0 °C,
- olej napędowy VERVA ON gatunek D o CFPP, maks. -10 °C,
- olej napędowy VERVA ON gatunek F o CFPP, maks. -20 °C.
Olej napędowy VERVA ON o właściwościach klimatu umiarkowanego stosuje się w okresach:
- gatunek B – w okresie letnim – od 16 kwietnia do 30 września,
- gatunek D – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada,
- gatunek F- w okresie zimowym - od 16 listopada do końca lutego.
W okresie przejściowym i zimowym paliwo premium VERVA ON jest wytwarzany z udziałem procesowo zmodyfikowanych komponentów, zawiera także dodatki depresujace, zmieniające strukturę kryształów parafiny zapobiegając blokowaniu filtrów paliwa, oraz dodatki o działaniu dyspergującym kryształy parafiny zapewniając w ten sposób bezproblemowy rozruch i niezawodną prace silnika w niskich temperaturach.
W wytwarzaniu VERVA ON, ORLEN nie stosuje dodatków metalicznych na bazie manganu, w tym trikarbonylku (metylocyklopentadieno) manganowego (MMT).
VERVA ON to produkt szczególne zalecany do samochodów osobowych, wyposażonych w nowoczesne silniki Diesla z systemem typu "common rail". Podwyższona liczba cetanowa oleju VERVA ON (55 wobec standardowego 51) poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu. Zwiększa dynamikę pracy silnika ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika. Zastosowane specjalne dodatki smarne zmniejszają zużycie paliwa i przyczyniają się do bezawaryjnej eksploatacji pomp w układzie wtryskowym. VERVA ON wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zaworów).
Dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju napędowym VERVA ON wykazują właściwości:
- detergencyjne - zapewniają utrzymanie czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminację osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
- antykorozyjne - zabezpieczają silnik, przed agresywnymi czynnikami korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
- przeciwutleniające - chronią przed degradacją paliwa oraz zapewniają wysoką stabilność paliw podczas przechowywania.
Zastosowanie
Paliwa najnowszej generacji VERVA ON stworzyliśmy z myślą o optymalnym wysileniu pracy silnika w różnych warunkach atmosferycznych i przy zmiennym obciążeniu. Podwyższona zawartość dodatku myjącego w paliwie zapewnia utrzymanie w czystości układ dolotowy silnika i pozwala na eliminowanie osadów powstałych podczas stosowania wcześniej paliwa nieznanego pochodzenia.
Olej napędowy VERVA ON spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 10 lipca 2024 r., poz. 1018), Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 17 lipca., poz. 1058) oraz wymagania Polskiej Normy PN-EN 590 – Paliwa do pojazdów samochodowych – Oleje napędowe - Wymagania i metody badań.
Właściwości
Parametry | Jednostki | Zakres | Metoda badań | ||
---|---|---|---|---|---|
Liczba cetanowa | - | min. 51,0 | PN-EN ISO 5165 PN-EN 16715 |
||
Indeks cetanowy | - | min. 46,0 | PN-EN ISO 4264 | ||
Gęstość w temperaturze 15 oC |
kg/m3 | PN‑EN ISO 12185 PN‑EN ISO 3675 |
|||
dla gatunku B | | 820,0-845,0 | |||
dla gatunku D | 815,0-845,0 | ||||
dla gatunku F | 815,0-845,0 | ||||
Temperatura zapłonu | oC | min. 56,0 | PN-EN ISO 2719 | ||
Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej |
%(m/m) | max. 0,30 | PN-EN ISO 10370 | ||
Pozostałość po spopieleniu | %(m/m) | max. 0,010 | PN-EN ISO 6245 | ||
Zawartość wody | mg/kg | max. 200 | PN-EN ISO 12937 | ||
% (m/m) | max. 0,020 | ||||
Zawartość zanieczyszczeń stałych | mg/kg | max. 24 | PN-EN 12662 | ||
Badanie działania korodującego na miedź (czas: 3 h, temp.: 50 oC) |
klasa | klasa 1 | PN-EN ISO 2160 | ||
Stabilność oksydacyjna2) | g/m3 | max. 25 | PN-ISO 12205 | ||
h | min. 20(2) | PN-EN 15751 | |||
Min | 60(2) | | |||
Smarność, skorygowana średnica śladu zużycia (WSI,4) w temp. 60oC |
µm | max. 460 | PN-EN ISO 12156-1 | ||
Lepkość kinematyczna w temp. 40 oC | PN-EN ISO 3104 | ||||
dla gatunków B,D,F | mm²/s | 2,000 - 4,500 | |||
Skład frakcyjny dla gatunków B, D, F | PN-EN ISO 3405 | ||||
do temp. 250 oC destyluje | %(V/V) | < 65,0 | |||
do temp. 350 oC destyluje | %(V/V) | min. 5,0 | |||
95 %(V/V) destyluje do temperatury | oC | max. 360,0 | |||
Zawartość estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME) 3) |
%(V/V) |
max. 7,0 | PN-EN 14078 | ||
Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) |
PN-EN 116 | ||||
dla gatunku B | oC | max. 0 | |||
dla gatunku D | max. - 10,0 | ||||
dla gatunku F | max. - 20,0 | ||||
Temperatura mętnienia | oC | - 4) | PN-ISO 3015 | ||
dla gatunków B, D, F | |||||
Pozostałość po destylacji | %(V/V) | max. 2 | PN-EN ISO 3405 | ||
Badanie skłonności do zanieczyszczania rozpylaczy 5) – wskaźnik zmniejszenia drożności rozpylaczy przy wzniosie iglicy 0,10 mm |
% | max. 60 | CEC F-23-A-01 | ||
1) Zaostrzone wymaganie ORLEN S.A. 2) Gdy olej napędowy zawiera więcej niż 2 % (V/V) FAME, wymagane jest oznaczanie stabilności oksydacyjnej wg PN-EN 15751 lub wg PN-EN 16091. 3) FAME powinny spełniać wymagania PN-EN 14214. 4) Nie normalizuje się, wartość podawać w atestach. 5) Badanie okresowe – zaostrzone wymagania ORLEN S.A. |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
ORLEN Paliwa Sp. z o.o.
Biuro Obsługi Klienta
ul. Zglenickiego 46a
09-411 Płock
Stacjonarne: 801 805 541
Komórkowe: +48 (24) 365 72 91
Klienci Kluczowi
Stacjonarne: 801 805 543
Komórkowe: +48 (24) 365 72 93
Dział Komunikacji i Marketingu
E-mail: media.orlenpaliwa@orlen.pl
Podane przez Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu odpowiedzi na przesłane zapytanie, zgodnie z zasadami określonymi w Informacji o Zasadach Przetwarzania Danych w Ramach Współpracy Biznesowej, której treść jest dostępna pod linkiem
Zakup poniżej 3 m3 :
Dziękujemy za zainteresowanie ofertą ORLEN. W związku z deklarowanym kryterium zakupu zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla dużych klientów indywidualnych: