SPRZEDAŻ
Jakość, jakość i jeszcze raz jakość
Marcin Jankowski
Odwiedzam stacje paliw ORLEN - własne i franczyzowe. Odpowiadam za utrzymanie jakości standardów obsługi klienta na stacjach. Tygodniowo przemierzam samochodem setki kilometrów - od Szczecina po Rzeszów, aby spotkać się z prowadzącymi i pracownikami stacji.
Klient oczekuje profesjonalnej, szybkiej, uśmiechniętej obsługi i doskonałej jakości na każdej z niemal 2000 stacji. Moja rola polega na upewnianiu się czy usługi, asortyment stacji i obsługa klienta są na poziomie oczekiwań.
Każda stacja paliw ma swoją specyfikę ze względu na lokalizację czy wielkość i spełnia kilka funkcji: tankowania pojazdów, bistro z ofertą gastronomiczną, sklepu spożywczego typu convenience i inne: myjni, automatu paczkowego itd. Jest wiele elementów do ciągłego doskonalenia. Pomagam w tym, rozmawiam, szkolę, weryfikuję, czy w sklepie, na podjeździe, w strefie gastronomicznej przestrzegane są dobre praktyki.
Dobrze rozumiem ten biznes, bo poznałem sieć stacji paliw z perspektywy różnych pełnionych funkcji i stanowisk, które zajmowałem w ORLEN. Przykładowo, pełniłem rolę menedżera odpowiedzialnego za koordynowanie sprzedaży w podległym regionie. W związku z tym rozumiem, że jakość obsługi klienta i zysk ze sprzedaży to dwie strony tej samej monety.
Lubię ludzi, szanuję kompetencje pracowników stacji i cieszę się z profitów, jakie osiąga stacja dzięki standardom, które wprowadziliśmy.
Dlaczego ORLEN?
ORLEN to stabilność zatrudnienia, jakość i otwarte zasady. Doceniam w mojej pracy wiele różnych możliwości, które dają rozwój - zmiany obszaru, nowe wyzwania i poznania różnych obowiązków, ale cały czas u tego samego pracodawcy.