28.04.2010

PKN ORLEN uhonorowany Złotym Godłem Marki Godnej Zaufania

Już po raz dziewiąty z rzędu PKN ORLEN zwyciężył w polskiej edycji największego sondażu konsumenckiego European Trusted Brands organizowanego przez miesięcznik Reader’s Digest. W kategorii Stacja Benzynowa, ORLEN został także najwyżej oceniony, jako marka o najlepszej reputacji pod względem ekologii.

Celem sondażu było wskazanie przez respondentów marek o najwyższych standardach pod względem, jakości, wartości, zrozumienia potrzeb konsumenta i silnego wizerunku.

Otrzymanie Złotego Godła Marki Godnej Zaufania oznacza uzyskanie największej liczby spontanicznie oddanych głosów w swojej kategorii. W tegorocznej edycji badania, marka ORLEN zdobyła 40% głosów konsumentów, wyprzedzając inne firmy paliwowe. Przewaga Koncernu nad drugą marką w kategorii była niemal dwukrotna.
Nazwa ORLEN powstała w kwietniu 2000 roku z połączenia dwóch pojęć Orzeł i Energia, które odzwierciedlają misję i wizję koncernu. Orzeł to polskość, narodowość, ojczyzna. Energia to siła, moc, dynamika. Obecnie marka firmuje stacje paliw wysokiego standardu, zlokalizowane w Polsce, Niemczech i na Litwie, produkty paliwowe, petrochemiczne i płyny eksploatacyjne oraz funkcjonuje w nazwach spółek należących do Grupy Kapitałowej ORLEN.

Wyróżnienie dla Spółki jest tym bardziej cenne, że Koncern jest zwycięzcą badania nieprzerwanie od 9 lat, czyli od czasu, gdy kategoria Stacja Benzynowa została uwzględniona w ankiecie adresowanej do polskich konsumentów.
Jak wynika z badania w kategoriach takich jak bank, towarzystwo ubezpieczeniowe, stacja benzynowa oraz biuro podróży wśród badanych Europejczyków widoczna jest tendencja do większego zaufania do marek krajowych niż marek globalnych.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie. Zdaniem organizatorów oprócz tematyki marketingowej coroczne przyczynia się także do pogłębienia charakterystyki typowego Europejczyka. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest w kilkunastu krajach europejskich. Badanie realizowano metodą ankiety on-line i przy pomocy tradycyjnej poczty.

Na przełomie ostatnich sześciu miesięcy PKN ORLEN otrzymał tytuły i wyróżnienia.

Marzec 2010

  • Giełdowa Spółka Roku w kategorii Relacji Inwestorskich – plebiscyt dziennika Puls Biznesu oraz Ośrodka Badawczego Pentor
  • Firma Bliska Środowisku - konkurs Europejskiego Forum Odpowiedzialności Ekologicznej

Grudzień 2009

  • Najcenniejsza Polska Marka - Ranking najcenniejszych polskich marek MARQUA przeprowadzany przez niezależnych ekspertów, na zlecenie dziennika Rzeczpospolita
  • Laur Konsumenta i Statuetka Budowniczy Rynku Flotowego – w VIII edycji Fleet & Business Day

Listopad 2009

  • ORLEN w Respect Index, elitarnym gronie 16 spółek notowanych na GPW stosujących wobec interesariuszy odpowiedzialny system zarządzania