22.09.2016

PKN ORLEN wspiera akcję Ministerstwa Finansów „Weź paragon”

Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego, której członkiem jest PKN ORLEN, przyłączyła się do ogólnopolskiej kampanii informacyjnej Ministerstwa Finansów. Akcja ma zachęcić klientów stacji paliw do zabierania paragonów po zrealizowanej transakcji oraz wytłumaczyć ewentualne skutki pozostawienia paragonu. Kampania, która jest kolejnym elementem walki z szarą strefą, prowadzona będzie od września do listopada 2016 roku.

Kampania skierowana jest do wszystkich konsumentów i podatników, ze szczególnym uwzględnieniem kierowców, a także przedsiębiorców i organizacji branżowych działających w sektorze paliw płynnych.

Dzięki współpracy z Polską Organizacją Przemysłu i Handlu Naftowego oraz Polską Izbą Paliw Płynnych, na stacjach benzynowych należących do ich członków pojawią się materiały informacyjne w postaci plakatów. Plakaty, a także plansze wyświetlane na monitorach będą widoczne też w salach obsługi podatnika w urzędach i izbach skarbowych w całej Polsce. Na stronach www publikowane będą banery kierujące na dedykowaną kampanii zakładkę.

Uzupełnieniem kampanii będzie ogólnopolska akcja realizowana na wielkoformatowych ekranach wizyjnych rozmieszczonych w wybranych lokalizacjach na terenie całego kraju. Nośniki umieszczone będą w miejscach o dużym natężeniu ruchu, szczególnie samochodowego. Kampania będzie prowadzona przy aktywnym wsparciu rzeczników prasowych wszystkich izb skarbowych. Do współpracy ministerstwo zaprosiło także Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Policję.

W ramach kampanii uruchomiona zostanie zakładka na stronie www.mf.gov.pl poświęcona kampanii, w której znajdą się m.in. materiały informacyjne do pobrania np. dla przedsiębiorców.

Kampania „Weź paragon” jest organizowana przez Ministerstwo Finansów cyklicznie od 2002 roku. Jej celem jest uświadomienie Polakom roli paragonu fiskalnego i minimalizowanie negatywnych efektów ewentualnego nierzetelnego ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących przez przedsiębiorców. W 2015 roku kampania odbywała się pod hasłem „Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon” i dotyczyła branży gastronomicznej. Rok wcześniej, w 2014 roku, w odsłonie pod hasłem „Nie bądź jeleń. Weź paragon” Ministerstwo Finansów zachęcało podatników do brania paragonów, nawiązując współpracę z rysownikiem Andrzejem Mleczko.