17.11.2022
Paczki z ORLENU dotrą szybciej do klienta dzięki nowej sortowni
PKN ORLEN uruchomił nowoczesną sortownię przesyłek pod Strykowem koło Łodzi. To największa jak do tej pory inwestycja spółki związana z rozbudową powierzchni magazynowych zrealizowana na potrzeby ORLEN Paczki. Dzięki sortowni przepustowość ORLEN Paczki wzrosła do 45 mln przesyłek rocznie.
– To nie przypadek, że nasza nowa sortownia powstała w centralnym miejscu Polski, na styku głównych szlaków komunikacyjnych z północy na południe i z zachodu na wschód. To pozwoli zoptymalizować i przyspieszyć łańcuch dostaw przesyłek ORLEN Paczki. Już dziś spełniamy najwyższe standardy i dostarczamy przesyłki w jeden dzień, a dostawy są realizowane we współpracy z największymi platformami zakupowymi w kraju. Jeszcze rok temu ORLEN Paczka zaczynała z poziomu dwustu automatów paczkowych, obecnie mamy ich ponad 1500, a na koniec roku 2023 planujemy łącznie udostępnić klientom 4600 takich punktów. Skala i rozwój tego segmentu dowodzą, jak ważny i perspektywiczny jest ten biznes w naszym portfolio – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Nowa inwestycja pod Strykowem sprawia, że automatyczny sorter jest w stanie przesortować kilkanaście tysięcy przesyłek na godzinę, co wyraźnie poprawi szybkość i wydajność całego procesu przyjmowania i realizacji wysyłek. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę powierzchni magazynowych, budując magazyny i lokalne sortownie. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie pięciu nowych magazynów regionalnych w Kaliszu, Gorzowie Wielkopolskim, Ostrołęce, Tarnowie i Płocku.
Zaledwie w ciągu pierwszych 12 miesięcy od uruchomienia usługi ORLEN Paczki spółka dostarczyła kilkanaście milionów przesyłek, a z jej usługi skorzystało prawie 7 mln kupujących w Internecie. Coraz większą popularnością cieszą się płatności on-line za przesyłki, które po opłaceniu w sieci można nadać zarówno w automatach paczkowych, jak i w większości z ponad 1000 stacji paliw ORLEN. Po roku od rozpoczęcia działalności, ORLEN Paczka ma już ponad 7 600 punktów odbioru i nadawania przesyłek, prawie 800 kiosków i saloników RUCH oraz ponad 4300 punktów partnerskich. Spółka wciąż zatrudnia nowych kurierów, a ich liczba w ciągu roku zwiększyła się prawie trzykrotnie. Z tego powodu ORLEN Paczka zaliczana jest do najbardziej dynamicznie rozwijających się usług tego typu w Polsce.
Grupa ORLEN konsekwentnie pozyskuje nowe grupy klientów, dzięki szerokiej oraz zintegrowanej ofercie pozapaliwowej. Jest to jeden z filarów strategii Spółki, która zakłada dynamiczny rozwój segmentu detalicznego, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty. Na bazie sieci RUCH, koncern rozwija formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, rozbudowuje własną sieć punktów odbioru paczek i ofertę e-commerce. Integracja z Energą, Lotosem i PGNiG pozwoli m.in. na budowę centrów kompleksowej obsługi klientów detalicznych w obszarze sprzedaży paliw, energii elektrycznej oraz wielu innych produktów i usług pozapaliwowych.
Materiały prasowe: