05.09.2022

ORLEN testuje innowacyjne etykiety

W ramach programu ORLEN Skylight accelerator, PKN ORLEN testuje innowacyjną technologię elektronicznych etykiet cenowych PESL. Etykiety zasilane ogniwami perowskitowymi umożliwiają wykorzystanie algorytmów w celu dynamicznego zarządzania cenami i kontentem promocyjnym na wybranej stacji ORLEN. Dzięki temu będzie możliwe dostosowanie cen produktów uwzględniające ich sezonowość, dostępność czy okresowe promocje. 

PKN ORLEN, jako lider zmiany, wykorzystuje innowacyjne rozwiązania w różnychobszarach swojej działalności. Dlatego w ramach testów realiziowanych wspólnie z Saule Technologies, na wybranej stacji ORLEN w Warszawie pojawiło się ponad 150 zasilanych światłem sztucznym etykiet PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label). Docelowo pilotaż obejmie montaż ponad 1500 szt. etykiet.

– Ważnym elementem budowy konkurencyjnego koncernu multieneregtycznego jest poszukiwanie nowych rozwiązań. Stawianie na rozwój napędzany innowacjami,  współpraca ze startupami z zewnątrz. PKN ORLEN stale rozwija narzędzia do realizacji projektów badawczo-rozwojowych, a jednym z nich jest właśnie ORLEN Skylight accelerator. Koncern, jako atrakcyjny partner biznesowy, umożliwia młodym technologicznym spółkom realizację projektów odpowiadających na zróżnicowane, wymagające wyzwania. Współpraca z Saule Technologies pozwoli udoskonalić rozwiązania stosowane na naszych stacji paliw, aby jeszcze celniej odpowiadać na oczekiwania klientów – mówi Patrycja Panasiuk,  Z-ca Dyrektora Wykonawczego ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich PKN ORLEN.

Innowacyjne etykiety PESL zasilane są poprzez dostęp do światła naturalnego lub sztucznego. Etykiety wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Zastosowane w tym rozwiązaniu, zaawansowane ogniwo perowskitowe, ze względu na dużą wydajność pracy w sztucznym świetle, nie musi zajmować dużej powierzchni. Ogniwo jest w stanie zapewnić zasilanie etykiecie sklepowej przez okres wielu lat. Na obecnym etapie pilotażu, PKN ORLEN testuje kompatybilność systemu zarządzania elektronicznymi etykietami przy ograniczonym wolumenie elektronicznych etykiet. Następnym krokiem będzie zainstalowanie na całej stacji paliw etykiet w różnychrozmiarach odpowiadających poszczególnym produktom z oferty.

ORLEN Skylight accelerator jest skierowany do młodych spółek technologicznych z całego świata, będących w posiadaniu gotowych produktów i usług wdrażających innowację m.in. w obszarze produkcji petrochemicznej, energetyki odnawialnej, procesów wewnętrznych czy obsługi klienta. Program działa już ponad rok. W tym czasie zrealizowano pięć rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 350 zgłoszeń od startupów z Polski i zagranicy. Spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 100 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka. W wyniku oceny nadesłanych zgłoszeń, PKN ORLEN zdecydował się na realziację  16 wdrożeń pilotażowych.