Polityka zarządzania relacjami ze społecznościami lokalnymi to kolejny ważny element naszej społecznej odpowiedzialności. To także odpowiedź na założenia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Grupy ORLEN 2024-2030 w filarze Społeczności.
Wprowadzając tę politykę chcemy jak najlepiej wywiązywać się z roli odpowiedzialnego przedsiębiorcy, dobrego sąsiada i członka społeczności lokalnej. Wspólnie kształtujemy relacje ze społecznościami lokalnymi, ponieważ zwiększamy tym zasięg, skuteczność i efekty naszych działań.
Nasza polityka:
- reguluje zasady prowadzenia działalności biznesowej w sposób odpowiedzialny, zapewniając spójność celów biznesowych ze społecznymi oraz środowiskowymi, a przede wszystkim uwzględniając potrzeby społeczności lokalnych;
- określa zasady kształtowania relacji ze społecznościami lokalnymi, których głównym celem jest budowanie trwałych i pozytywnych relacji oraz zapobieganie niechnianym sytuacjom;
- formułuje zakres zadań powołanego Rzecznika ds. społeczności lokalnych - zobacz więcej.
W zakresie kształtowania relacji ze społecznościami lokalnymi spółki Grupy ORLEN kierują się „Ogólnymi zaleceniami w sprawie zarządzania relacjami ze społecznościami lokalnymi w Spółce Grupy Kapitałowej ORLEN”.