W budowaniu pozycji Grupy ORLEN cele biznesowe i cele społeczne mają taką samą wartość. Czujemy się odpowiedzialni za innych członków społeczności, w której działamy, dlatego prowadzimy z nimi dialog i wspieramy ich na różnych polach aktywności. Doceniamy i wspieramy polską kulturę, naukę i sport. Jesteśmy dumni, że działając w taki sposób, dbamy o wizerunek naszego kraju poza jego granicami.
Chcemy jak najlepiej wywiązywać się z roli odpowiedzialnego przedsiębiorcy i pracodawcy, członka społeczności oraz dobrego sąsiada. Deklarujemy otwartość na otaczający nas świat, wrażliwość na potrzeby ludzi oraz chęć niesienia pomocy. Staramy się, aby nasze działania odpowiadały na potrzeby lokalnych społeczności i niosły za sobą realne zmiany w życiu ludzi, do których są kierowane. Ponadto pragniemy, by ich zasięg był jak największy, a akcje dobroczynne docierały w miejsca, gdzie pomoc jest niezbędna.
Naszym pracownikom zapewniamy godne i przyjazne warunki pracy. Relacje wewnątrz firmy oraz z jej otoczeniem opierają się na uczciwości, szacunku w codziennych relacjach oraz na dialogu, współpracy i zaangażowaniu wszystkich w kształtowanie kultury zgodnej z wartościami firmy i Kodeksem Etyki.
Dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo osobiste pracowników i interesariuszy jest nieodłącznym elementem naszej kultury organizacyjnej i działalności biznesowej. W praktyce oznacza to realizację wszelkich działań mających na celu zapobieganie wypadkom, awariom przemysłowym, pożarom i innym, niepożądanym zdarzeniom.
Pozytywny wizerunek Grupy ORLEN tworzą rzeczywiste działania i zachowania. Nasza odpowiedzialność wobec partnerów biznesowych ma charakter stały, ale jest dynamiczna – reagujemy na pojawiające się trendy w gospodarce, nowe warunki prowadzenia działalności biznesowej, na wdrażane technologie i nowe narzędzia komunikacji. Jesteśmy świadomi, że umacniając pozycję lidera w zakresie CSR, przyciągamy wartościowych partnerów biznesowych i zaszczepiamy w nich naszą odpowiedzialność.