Wyzwania
Poszukujemy rozwiązania bazującego na zastosowaniu technologii rozpoznawania obrazu, które umożliwiało by weryfikację zastosowania kompletnych oznaczeń (tablice, naklejki) autocystern zgodnie z wymaganiami ADR. Zaproponowane rozwiązanie musi umożliwiać wychwytywanie wadliwie oznakowanych pojazdów i zatrzymywanie ich w celu uzupełnienia oznaczeń do wymaganego poziomu.
Poszukujemy rozwiązania wykorzystującego nowoczesne technologie, w tym AI i ML, do monitorowania i raportowania wskaźników bezpieczeństwa procesowego zgodnych z wytycznymi API 754. Głównym celem wykorzystania systemu byłaby automatyzacja klasyfikacji zdarzeń awaryjnych, jak również automatyzacja obliczeń wskaźników API 754, monitorowanie trendów i wizualizacja danych.
Poszukujemy nowoczesnego narzędzia, które usprawni proces identyfikacji i analizy zagrożeń oraz ryzyk z nimi związanych, takich jak BRA (Bowtie Risk Analysis), FERA (Fire and Explosion Risk Analysis) oraz QRA (Quantitative Risk Assessment). Oczekujemy systemu, który wykorzysta sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe (ML) do automatycznej klasyfikacji zdarzeń, oceny prawdopodobieństwa wystąpienia incydentów oraz ich skutków. Rozwiązanie powinno umożliwiać automatyczne przetwarzanie danych, analizowanie trendów oraz generowanie raportów w sposób przejrzysty i zrozumiały dla użytkownika. Istotnym elementem jest także możliwość wizualizacji wyników, np. w formie dynamicznych diagramów „bowtie”, map zagrożeń czy wykresów ryzyka.
System powinien być elastyczny, skalowalny i umożliwiać integrację z istniejącymi systemami zarządzania bezpieczeństwem, a także wspierać użytkownika w podejmowaniu decyzji operacyjnych i strategicznych w zakresie ubezpieczeń.
Poszukujemy rozwiązania znakowania stref zagrożenia wybuchem w czasie rzeczywistym, niezależenie od warunków atmosferycznych. Znakowanie powinno obejmować swoim zasięgiem cały obszar strefy zagrożenia wybuchem danego obszaru i powinno wizualizować moment zbliżania się do strefy EX lub jej przekroczenia przez osoby znajdujące się w pobliżu. Urządzenia muszą posiadać certyfikat ATEX.
Powyższe rozwiązanie bezpośrednio wypłynie na bezpieczeństwo pracy w tych że przestrzeniach. Dopuszczamy systemy holograficzne, oświetleniowe i inne rozwiązania cyfrowe.
Poszukujemy rozwiązania umożliwiającego automatyzację i standaryzację przeglądów technicznych taboru kolejowego. System powinien umożliwiać bezprzerwowe monitorowanie stanu technicznego wagonów i lokomotyw za pomocą laserowych skanerów w czasie rzeczywistym. Oczekujemy, że rozwiązanie pozwoli na wykrywanie usterek i odchyleń od norm bez konieczności zatrzymywania pociągu, co znacząco zwiększy bezpieczeństwo i efektywność transportu kolejowego.
Dodatkowo, system powinien umożliwiać zbieranie i analizę danych w celu lepszego zarządzania flotą, w tym prognozowania awarii i planowania konserwacji na podstawie rzeczywistego zużycia komponentów. Wdrożenie takiego rozwiązania pozwoli na redukcję przestojów, zwiększenie niezawodności oraz zgodność z przepisami bezpieczeństwa.