10.03.2025

Ponad 2700 wniosków o wsparcie lokalnych instytucji kultury. Nabór do programu Kulturalny ORLEN zakończony.

Zakończył się nabór do pierwszej edycji programu Kulturalny ORLEN – wpłynęło 2761 wniosków z całej Polski. 100 instytucji kultury otrzyma wsparcie z puli minimum 10 mln zł, co pozwoli im rozwijać ofertę kulturalną dla dzieci i młodzieży, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Środki będzie można przeznaczyć m.in. na organizację warsztatów, zajęć i wydarzeń kulturalnych, a także wynajem obiektów.

5 marca zakończył się nabór do pierwszej edycji programu Kulturalny ORLEN, skierowanego do organizacji pozarządowych i lokalnych instytucji kultury, zajmujących się promocją, wsparciem oraz rozwojem kultury wśród dzieci i młodzieży. W trakcie naboru wpłynęło 2761 wniosków, które zostaną ocenione przez komisję pod kątem formalnym i merytorycznym. Finalnie wyłonionych zostanie co najmniej 100 podmiotów, z którymi ORLEN lub Fundacja PGNiG podpiszą odpowiednio – umowy sponsoringowe lub umowy o darowiznę.

Uczestnicy Kulturalnego ORLENU będą mogli wzbogacić swoją ofertę kulturalno-edukacyjną i dostosować ją do potrzeb dzieci i młodzieży. Wybrani w pierwszej edycji programu partnerzy będą mogli wykorzystać pozyskane środki na organizację zajęć, zakup materiałów, wynajem obiektów i organizację wydarzeń kulturalnych.

Naborowi do programu towarzyszyła ogólnopolska kampania społeczna „Kultura daje dobrą energię”. Spoty emitowano w głównych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także przed seansami w najpopularniejszych sieciach kin. Billboardy ze zdjęciami bohaterów kampanii wyeksponowano na 320 nośnikach w całej Polsce. W ramach działań digitalowych, nasza komunikacja obejmowała reklamy, artykuły natywne i podcasty, w których wzięli udział eksperci i osoby ze środowisk twórczych. Prowadziliśmy też własną komunikację w social mediach. W najbliższą środę w Radiu 357 będzie miała miejsce specjalna debata, która zwieńczy komunikacyjnie nabór do programu i kampanię społeczną.

W trakcie kampanii „Kultura daje dobrą energię” ORLEN podkreśla jak ważny dla dzieci i młodzieży jest kontakt ze sztuką. W przeciwieństwie do mediów społecznościowych, które często sprzyjają izolacji, kultura buduje prawdziwe relacje, rozwija wrażliwość, empatię i kreatywność. Teatr, muzyka, literatura czy film inspirują, uczą współpracy i pomagają lepiej rozumieć siebie oraz innych. Kampania zwraca uwagę, że kultura powinna być dostępna dla każdego dziecka – to inwestycja w ich rozwój i przyszłość.

Współorganizatorem programu jest Fundacja PGNiG. Wszystkie informacje o kolejnych etapach programu będą na bieżąco publikowane w naszych kanałach komunikacji, w tym poprzez social media ORLEN Art & Science.