10.03.2025

Wystartowała kampania społeczna „We Did It In Poland. Zrobiliśmy to w Polsce”, której partnerem jest ORLEN

10 marca 2025 r., w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, odbyło się uroczyste rozpoczęcie kampanii „We Did It In Poland. Zrobiliśmy to w Polsce”, która towarzyszy prezydencji Polski w Unii Europejskiej. Kampania ma wzmocnić wizerunek Polski jako innowacyjnego, dynamicznego i nowoczesnego kraju, który wnosi istotny wkład w rozwój UE, oraz promować polską innowacyjność i przedsiębiorczość. Jedną z polskich innowacji zaprezentowanych w kampanii jest ORLEN X WILLBERT - kompletny ekosystem do ładowania samochodów elektrycznych.

Czas prezydencji Polski w Unii Europejskiej to niezwykła okazja, żeby zwiększyć wiedzę na temat polskich innowacji w obszarze technologii i biznesu - zarówno w Polsce, jak i w Europie. Fundacja Włączeni Plus, która od kilkunastu lat promuje przedsiębiorczość oraz sukcesy Polek i Polaków, przygotowała w związku z tym kampanię społeczną „We Did It In Poland. Zrobiliśmy to w Polsce”. Kampania promuje i upowszechnia wiedzę o polskich dokonaniach oraz innowacjach, a dodatkowo na gruncie międzynarodowym - ma zwiększyć zainteresowanie europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami.

Jednym z elementów kampanii jest spot promujący najważniejsze polskie innowacje. Wśród nowoczesnych rozwiązań i technologii zainicjowanych i zrealizowanych w Polsce w ciągu ostatnich 20 lat znalazł się innowacyjny ekosystem do ładowania samochodów elektrycznych WILLBERT. To rozwiązanie polskiej spółki technologicznej EUROLOOP, dostępne już w Europie Zachodniej, które dzięki ubiegłorocznej inwestycji funduszu ORLEN VC systematycznie rozwija się i w niedalekiej przyszłości będzie dostępne również na rynku polskim. ORLEN X WILLBERT to kompletna platforma do ładowania pojazdów elektrycznych. Łączy zaawansowany hardware i software - superszybką ładowarkę oraz autorski system do zarządzania integrujący bezpośrednie płatności, reklamę na ładowarkach, analizę biznesową oraz monitoring techniczny.

Premierze spotu towarzyszył ekspercki panel dyskusyjny We Did It In Poland: Jak Polska Napędza Europę – Innowacje, Globalna Marka i Nowoczesna Gospodarka”, w którym wzięli udział Marek Garniewski, Prezes ORLEN VC, oraz przedstawiciele PZU, BOOKSY i Mastercard.
„Polska to kraj innowatorów i ambitnych przedsiębiorców, a kampania „We Did It In Poland” doskonale podkreśla nasz wkład w rozwój nowoczesnych technologii. Jako ORLEN VC nie tylko inwestujemy w przełomowe rozwiązania, ale także wspieramy ich skalowanie na rynkach międzynarodowych oraz wdrażanie w naszym kraju. Inwestycja w ekosystem ładowania pojazdów elektrycznych WILLBERT to przykład naszej strategii – stawiamy na technologie, które mają realny wpływ na przyszłość i zrównoważony rozwój. Wierzymy, że polskie innowacje, takie jak ta, mogą zmieniać globalny rynek i wzmacniać pozycję Polski jako nowego centrum technologicznego Europy” – powiedział Marek Garniewski.
ORLEN VC to fundusz inwestycyjny ORLENU, który finansuje innowacyjne startupy i młode firmy technologiczne o wysokim potencjale wzrostu. Jego strategicznym celem jest pozyskiwanie dostępu do nowych rozwiązań i technologii oraz wdrażanie ich w działalności podstawowej i biznesach pokrewnych ORLENU. ORLEN VC wspiera spółki technologiczne na początkowym etapie rozwoju oraz we wczesnej fazie ekspansji (z wyłączeniem fazy pre-seed oraz seed), pracujące nad nowoczesnymi produktami lub usługami, wpisującymi się w strategię ORLEN2030. Na ten cel spółka przeznaczy ponad pół miliarda złotych.